tisdag 29 maj 2012

Dilledagboken

Dilledagboken: En finsk fyllbults berättelser av Juha Vuorinen

"Dilledagboken är den osminkade, absurda, skamlösa och inte minst ärliga berättelsen om den stordrickande Juhas vardag.


Fyllbulten Juhas upplevelser är rätt och slätt hjärtskärande, skrämmande och chockerande roliga. I vårt östra grannland är de inte kända för att spotta i glaset och om du vågar följa med på denna lilla litterära resa dit så lovar vi att du kommer att få alla dina fördomar om vårt broderfolk besannade...


Inget för er som är känsliga!"

-----------------------------------------------------------------

Länge sen jag skrattat så här mycket! Det är ingen tjock bok, men den tog längre tid att läsa än vad jag hade anat, främst för att jag bara kunde läsa ett par sidor i taget innan glasögonen immade igen. Det här är boken som man definitivt inte ska läsa ute på stan bland folk om man inte vill bli klassad som galen eftersom man emellanåt viker sig dubbel av skrattspasmer. Jag har läst ute på nätet att den visst ska vara ännu bättre på finska, och det kan jag tro. På vissa ställen dök det rätta finska ordet upp direkt i huvudet, vilket gjorde att jag skrattade ännu mer hysteriskt.

Köp boken hos Bokus eller Adlibris




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar