fredag 25 maj 2012

Eldorado

Imorgon öppnar bakluckeloppisen i Täby för säsongen. Den loppisen är ett Eldorado för bokälskaren, där finns allt. Nyutgivna böcker, böcker på engelska, svenska och andra mer främmande språk, både gamla och i princip nya böcker, alla möjliga genreer. Och för en gångs skull kan man köpa så många böcker man vill utan att det kostar en förmögenhet, pocket går för det mesta på 5,-/st (och ibland 3 för 10,-) och inbundet 10-20,-/st. När man köper i bokhandeln så håller man sig ofta till välkända genreer och författare och vågar inte testa nåt nytt, man vill ju inte kasta bort närmare 200,- på en bok som man kanske inte gillar. Men på loppis kan man köpa sånt som man i vanliga fall inte skulle ha köpt, bara för att prova nåt nytt. Som bäst kom jag hem med närmare 40 böcker. Och jag har faktiskt breddat mitt läsande otroligt mycket tack vare loppisar, jag läser en helt annan typ av böcker nu än vad jag läste för bara ett par år sen - jag experimenterar mer. Och på det här sättet har jag hittat helt nya (för mig) favoritförfattare...
Rekommenderar alla bokälskare att göra ett besök på närmaste bakluckeloppis den här sommaren! Imorgon ska jag till Täby så får vi se hur mycket jag lyckas släpa med mig därifrån!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar