söndag 3 juni 2012

Bluffen

Bluffen av Unni Drougge

"Någon försöker döda Sveriges mest bästsäljande författare med en penna på årets bokkrängarhöjdpunkt, bokmässan i Göteborg. Dekadenta, överviktiga skandaljournalisten Berit Hård råkar filma attentatet och dras in i en komplicerad härva av nertystade sanningar och offentliga lögner."

----------------------------------------------------

Jag har hittat en ny idol! Berit Hård - den feta och kåta skandaljournalisten som röker, dricker och knullar runt. Hon är bara för härlig! Stilen i boken är välbekant, rå och nästintill brutal och det är som det ska vara när man läser en bok av Unni Drougge. Det är många i mediavärlden som åker på käftsmällar här och den här gången känner man igen flertalet av dom personerna som finns i boken. Men de riktiga rallarsvingarna utdelas mot Guillou och G.W. Persson. Beskrivningen av Guillou överensstämmer ganska väl med min egen syn på honom och han har ju också sågat Bluffen på sitt vanliga överlägsna sätt. G.W. Persson däremot kommer jag nog aldrig mer kunna se på TV utan att börja flina... Bluffen är så underhållande att jag sträckläste boken. Och jag har en känsla av att Unni Drougge nog faktiskt hade skitkul när hon skrev Bluffen. Bluffen är ju den första boken i en trilogi om Berit Hård, så nu måste jag ju bara skaffa mig nästa del, Förkunnaren, också.

Köp boken på Bokus eller Adlibris 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar