tisdag 4 september 2012

Trasig soppa

Trasig soppa  av Jenny Valentine
(rec.ex från Atrium förlag )

"Positiv
Negativ
Det beror på hur man ser det

Det var inte mitt. Jag hade inte tappat det, men det påstod den där killen. Haqn stod där och såg ut som om han visste att han hade rätt. Jag skrattade åt allihop på utsidan, men jag kände mig egentligen som en idiot. Jag hade ingen aning om att något viktigt hade hänt."

----------------------------------------------------------------------

Vilken fin bok det här är! Jenny Valentine tar upp svåra saker, död, sorg och saknad, på ett otroligt fint och lättillgängligt sätt. Men allt är inte bara sorgligt utan det finns också mycket kärlek med i berättelsen.Och ännu en gång säger jag "Tänk om det funnits såna här ungdomsböcker när jag var tonåring!".

Trasig soppa finns att köpa hos t ex Bokus och Adlibris


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar