söndag 7 oktober 2012

Bokbloggsjerka 5-8 oktober

Jag hoppar in igen på Annikas Bokbloggsjerka den här veckan när hon frågar

Läser du facklitteratur ibland och vad är det i så fall som intresserar dig?


Oja, jag läser en hel del fackliteratur....

Kokböcker är något jag inte kan motstå - speciellt gamla kokböcker. Min favorit är en stor en  från 50-60-talet med  bilder som är färglagda (dvs inte färdiga färgbilder). Vi har precis i dagarna beslutat oss för att köpa en ny bokhylla till kokböckerna eftersom den gamla är lite väl ranglig och inte riktigt håller för tyngden av böckerna.



Eftersom jag är uppfödare så läser jag såklart en hel del veterinärmedicin och har en del böcker som referensmaterial.




Lite trädgårdsböcker slinker med nån gång då och då och självklart böcker om antikviteter och konst...






4 kommentarer:

  1. Kokböcker har en förmåga att ramla ner i min korg, vare sig den är fysisk eller digital. Förstår inte hur det kommer sig.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Visst är det märkligt hur man alltid "råkar" få med sig kokböcker...

      Radera