lördag 1 december 2012

Bokbloggsjerka 30 november - 3 december

Bokbloggsjerka 30 november - 3 december

Den här veckan tänkte jag hoppa på jerkan igen nu när Annika frågar

Nu står snart julen för dörren och då är frågan vad du önskar dig för bokliga saker i julklapp?


Det som jag vill ha och som min man redan lovat mig är

                    och         

Båda är läderinbundna och har förgyllda kanter på pappret och är alldeles otroligt vackra. Jag såg The complete Sherlock Holmes  på Akademiska Bokhandeln i Helsingfors förra året och bara föll i trans och kände att den måste jag ha. Och nu såg jag sen att det är en hel serie med såna här böcker, så Sherlock Holmes och Edgar Allan Poe blir nog bara början för jag måste ju ha alla såklart. Vilken känsla att få läsa en bok som inte bara är bra men som också är vacker och skön att ta på!


7 kommentarer:

  1. Vilka vackra böcker!

    SvaraRadera
  2. de är så fina! hade gärna haft flera ur den serien :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är dom verkligen! Och det verkar finnas ganska många böcker i serien, så man får väl börja samla.

      Radera
  3. Typiska böcker som man vill ha i hyllan och klappa på i bland :)

    SvaraRadera