torsdag 20 december 2012

Förbjud att böcker säljs överallt

Det borde vara förbjudet att sälja böcker överallt! Att det finns böcker till salu i nästan varje butik är för en boknörd ungefär samma sak som det vore för en narkoman att det fanns knark till salu i varje butik. Jag har varit jätteduktig "klappar mig själv på axeln" och lyckats hålla mig ifrån bokinköp - förutom ett par små "återfall" - men idag trillade jag dit igen. Inne i stan hade man precis öppnat en vad jag kallar "skrotbutik", dvs dom har köpt in en massa konkurs- och restlager, kränger ut varorna fort till ett bra pris och går i kk om ett halvår. Självklart måste man ju bara kika in där! Och allt gick bra, i alla fall ända fram till sista raden av blåa backar fulla med allehanda småskräp. Vad dyker då upp? Jo, ett par lådor med pocket för 20,-/st såklart. Och det går ju bara inte att motstå. Men lite lyckades jag hejda mig i alla fall - eller kanske det hade att göra med att böckerna inte precis var den typen av böcker jag gillar. Så det blev "bara" fyra böcker som slank ner i kundkorgen.

Olivia Joules fria fantasier av Helen Fielding
Jakten på en pappa av Bosse Schön
En svart vår av George P. Pelecanos
Den bortglömda konsten att bevara en hemlighet av Eva Rice


2 kommentarer:

  1. Håller verkligen med, de får sluta sälja böcker överallt för man kan inte ens handla på ica längre utan att spana in böckerna och slita sig därifrån :(

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hahaha, skönt att veta att jag inte är den enda som fastnar vid böckerna i livsmedelsaffären.

      Radera