tisdag 4 december 2012

Passion

Passion av Clara Jonsson

"Passion är en samling heta samtidsnoveller där just passionen står i centrum. I Passion fortsätter Clara Jonsson utforska såväl det tabubelagda som det sensuella i erotiken. Precis som i hennes andra novellsamlingar överskrids här gränser och utmanas konventioner. Lustar får fritt spelrum och förbjudna begär bejakas. Kvinnor hittar i farliga möten en kraft i utlevelsen som väcker läsarens egna drömmar."

--------------------------------------------------------------

Clara Jonsson börjar sakta men säkert bli en favorit när det gäller erotisk läsning. Hon lyckas med konststycket att beskriva lust och erotik på ett mycket trovärdigt sätt. Intressant med just Passion är att här får även några av männen en röst och det är inte enbart kvinnorna som kommer till tals. När jag läste första novellen "Dejt med en dominatrix" jämförde jag såklart med både 50 nyanser och 80 dagar gul eftersom det finns ett inslag av BDSM i alla tre och faktiskt, Clara Jonsson avgick med segern. Alla tre har alltså inslag av BDSM, i 50 nyanser är det den ultralätta varianten, i 80 dagar gul lite mer realistiskt, men jag tror Clara Jonsson kommer allra närmast verkligheten i sin novell. Hon har också lyckats med att få in en extra oväntad knorr i sina noveller vilket är glädjande - alltför många erotiska böcker/noveller är ju rätt så förutsägbara.

Tyvärr har den som valt omslagsbilden inte tittat riktigt ordentligt på hur det ser ut, så jag blir full i skratt  när jag ser bilden (det tog visserligen ett tag innan jag såg vad som var knasigt med bilden men när jag väl sett det så dras ögonen dit varje gång).


Passion finns att köpa hos t ex Bokus eller Adlibris




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar