tisdag 1 januari 2013

Mitt bokår 2012

Ja, det hann hända en hel del under mitt bokår 2012. Läste gjorde jag (nästan) som vanligt - det blev totalt 161 böcker lästa och dessa fördelade sig på månaderna enl följande

Januari 13
Februari 10
Mars 14
April 13
Maj 19
Juni 9
Juli 17
Augusti 13
September 14
Oktober 11
November 12
December 16

När böckerna i princip helt tog över min vanliga blogg insåg jag att det var lika bra att böckerna fick en egen plats och så föddes Boklysten. Beslutet att fortsätta blogga om böcker blev sen lätt i o m att jag märkte hur mitt skrivande direkt började förbättras - en av orsakerna till bloggandet var ju att träna upp förmågan att skriva igen.
Trots att jag inte är en "listmänniska" så gick jag igenom mina bokhyllor och gjorde lista på olästa böcker så att jag kan börja ha lite koll på vad jag läser och vad jag har för olästa böcker. Jag har tidigare hållit koll på det genom bok.nu och Boktipset.se men det fungerar inte riktigt bra i o m att bok.nu inte längre uppdateras tillräckligt bra med nya böcker  och Boktipset inte har äldre böcker i databasen. Men nu när jag har de olästa böckerna under en egen flik i bloggen så känns det som att jag har nästan totalkoll på vad jag har för olästa böcker.
Köpandet av böcker fick jag lite hejd på under 2012. Det blev inte riktigt lika mycket böcker inköpta från loppisar och second-hand, men det kan i o f s ha att göra med att vi inte heller hade lika mycket tid  eller möjlighet att besöka dessa som under tidigare år.  Däremot köpte jag något fler böcker till fullpris från vanliga bokhandeln. Men totalt sett släpade jag inte hem riktigt lika många böcker som tidigare år.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar