söndag 24 februari 2013

Bokbloggsjerka 22-25 februari

Bokbloggsjerka 22-25 februari

I veckans Bokbloggsjerka frågar Annika

Brukar du drabbas av lässvackor ibland och hur gör du i så fall för att ta dig ur dem?

Faktiskt inte! Jag tror inte jag nånsin drabbats av att inte vilja eller ha ork att läsa. Visst har jag periodvis läst lite mindre men då har det berott på sånt som jag inte kunnat påverka, t ex långa dagar och mycket övertid på jobbet och annat liknande som gjort att jag inte haft tid och/eller möjlighet att läsa lika mycket som vanligt.  Däremot har jag perioder då jag läser mer än vanligt...
Jag tror att orsaken till att jag inte har lässvackor är att jag läser så många olika typer av böcker, olika genréer, både tjocka och tunna böcker, enskilda böcker och serier och så försöker jag aktivt hitta sånt (både författare, genre och länder) som jag tidigare inte provat på. Jag försöker alltså variera så mycket som möjligt.
Och så det som jag ändå lärde mig ganska så sent i livet -  att lägga boken åt sidan och ta en annan om jag märker att jag blir uttråkad.







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar