tisdag 26 februari 2013

Första besöket på bokrean

Idag var det alltså dags för första besöket på bokrean.

Först ut blev ICA Maxi eftersom jag ändå skulle hämta ut förbeställda böcker därifrån. Måste säga att jag blev angenämt överraskad, ICA Maxi hade verkligen försökt göra det här med bokrean till någonting speciellt. Vid disken där man hämtade ut förbeställda böcker bjöds det på kaffe/thé och smörgås, böckerna på avdelningen var snyggt uppställda så att det var lätt att hitta det man sökte, det var ordentligt med plats runt borden/hyllorna så det inte blev nån trängsel  och sen fick  alla som köpte en bok en kasse på köpet. Det var faktiskt riktigt trevligt, t o m så trevligt att jag såklart fick med mig ett par extra böcker. Och att böckerna var så snyggt uppställda gjorde att även min man hittade ett par böcker som han ville ha.

Nästa anhalt blev sen Akademibokhandeln. Vilken skillnad! Hyllorna stod så nära varandra att det blev trångt om det var mer än två pers i gången. Böckerna hade bara lagts i högar på hyllorna och borden.

Till sist skulle vi handla på ICA Kvantum och passade då på att kika på hur dom hade gjort. Här fanns inga hyllor utan bara bord och böckerna låg i högar på bordena, men det fanns rejält med plats runt bordena och det var snygg ordning på böckerna.

Så än så länge vinner ICA stort.


Det jag fick med mig på det här första besöket var

Tvillingarna Thorntwaites testamente av Gareth P. Jones (blev totalcharmad av baksidestexten och var bara tvungen att köpa denna)
Pythians anvisningar av Eriksson & Axlander Sundquist (har läst dom två första delarna och skulle ändå köpa denna så det passade bra att kunna köpa den på rea)
Det broderade hjärtat av Carole Martinez
Freddie Mercury: den definitiva biografin av Lesley-Ann Jones

och min man hittade

Ludvig XIV Solkungen av Herman Lindqvist
Krigsherrar: Militärhistoriens främsta befälhavare av R.G. Grant
Världens 100 underverk av Michael Hoffman & Alexander Kings

Så nu är det bara att sitta och vänta på paketena från näthandlarna.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar