söndag 3 mars 2013

Bok-ICA

Det är nu totalkört för mig med att försöka hålla igen när det gäller att köpa böcker. Alla dom närmaste livsmedelsbutikerna är någon form av ICA och eftersom ICA nu verkar satsa stort på det här med böcker så går det inte att komma undan ens när man ska handla mat.

Dagens besök på ICA Maxi i Uppsala resulterade i 3 böcker i matkassen.


Den stygga flickans rackartyg av Mario Vargas Llosa
Hotellet i hörnet av bitter och ljuv av Jamie Ford
Kampen om järntronen av George R.R. Martin

Jag hade väntat mig att nu skulle minsann den fina ordningen på bokavdelningen vara ett minne blott och att böckerna skulle ligga i osorterade högar lite här och var. Istället låg allt precis lika välordnat och snyggt som första gången jag var där - dom måste ha satsat på att ha personal som regelbundet går runt och plockar i ordning. Imponerande! 




2 kommentarer:

  1. Jag var in på Ica här och då Ica kvantum, de hade typ 10 böcker i en röra, ingenting man vill ha heller..så jag klarade av att handla mat utan att komma hem med böcker :) Fast var ju på bokrean på ICa maxi och där hittade jag MASSOR men köpte bara några, tänkte invänta halva reapriset för att se om man kan göra lite fynd då oxå :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vad tråkigt! Nu har inte jag varit på Kvantum sen första dan men kommer nog att åka dit i veckan så får man se hur det ser ut där.
      Jo, en del böcker väntar nog jag också med till rea på rean.

      Radera