onsdag 6 mars 2013

Pythians anvisningar

Pythians anvisningar av Eriksson & Axlander Sundquist

"Genom självterapi försöker Victoria komma tillrätta med sitt splittrade inre. I slutet av arbetet återstår endast den starkaste av hennes många delpersonligheter. Flera händelser i det förflutna har då ställts i helt nytt ljus.
Pythians anvisningar syftar på de hänsynslösa regelverk som skapats av ledarna i det hemliga pedofilsällskapet Sihtunum i Diasporan. I takt med att Victoria Bergman blir psykiskt friskare kan Sofia ge sin älskarinna Jeanette allt bättre vägledning i jakten på männen som skadat inte bara Victoria för livet, utan även dottern Madeleine.
Upplösningen äger rum på en av nazismens mest beryktade avrättningsplatser, Babij Jar i Ukraina. Och inte heller nu är det lag och rätt som regerar."

-------------------------------------------------------------

Tredje och sista delen i trilogin om Victoria Bergmans svaghet. Det är fart på handlingen igen, men tyvärr, nu går det så fort att det är svårt att hänga med i alla vändningar. Jag får svar på en hel del frågor som dök upp när jag läste del 1 och 2, men riktigt allt tycker jag inte att jag får svar på, det är ändå en del som är underförstått och en del som aldrig får sin förklaring. T ex så skulle jag gärna vilja veta mer om Pythians anvisningar, exakt hur de såg ut osv. Slutet tycker jag blir någon slags antiklimax, lite grann "jaha...". Lite besviken är jag nog, jag hade väntat mig ett mera rafflande slut.

Sammanfattning av hela trilogin finns här

Pythians anvisningar finns att köpa hos t ex

Adlibris
Bokia
Bokus
CDON

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar