tisdag 14 maj 2013

Fångad i Marbella

Fångad i Marbella av Birgitta Bergin

" Lyx, överflöd och sexhandel. Men även känslor och kärlek. Det är vad de båda väninnorna Ulli och Ingela dras in i, när de egentligen bara är ute efter en skön semester för att reda ut redan struliga privatliv."

-----------------------------------------

Jag blev lite "fångad" av Fångad i Marbella. Det var svårt att sluta läsa när man väl satt igång. Jag kom på mig själv med att bara fortsätta trots att jag för länge sen borde ha gått och lagt mig - jag måste ju få reda på vad som händer med Ingela!

Huvudpersonen Ulli är en person som man lätt kan känna igen sig i, i alla fall kan jag det, lite dramatisk med skenande fantasi och en förmåga att ställa till uppståndelse kring sig. Mycket av känslorna är också såna som är lätt igenkännbara, det där med att förhållandet går på slentrian och att allt helt plötsligt känns grått och trist och att man vill ha något mer. Hur många är det inte som känner så lite av och till  och som är redo för lite mer spänning och ombyte  i tillvaron. Birgitta Bergin har lyckats fånga detta  väldigt bra.

Svartmuskiga araber och kidnappningar däremot blir lite för mycket så jag är väl lite  tveksam till "äventyret" som Ingela hamnar i. Men å andra sidan så är det ju spännande och jag sitter och läser en sida till bara för att få reda på hur det går för Ingela. Men  nånting lite verkligare hade nog passat bättre känner jag.

Vilken åldersgrupp som Ulli och Ingela tillhör kommer jag underfund med först när jag kommit ganska långt in i boken och så jag får omvärdera mina egna funderingar av boken och huvudpersonerna lite.Men hade jag läst första boken Tre veckor så hade jag ju vetat det, alltså är jag lite tveksam till hur fristående "Fångad i Marbella" egentligen är.

Men jag gillar Fångad  Marbella väldigt mycket, trots att den tillhör en genre som jag i vanliga fall inte läser så mycket, och jag vill nu försöka se till att läsa Tre veckor också.

Tack Birgitta Bergin och Tre böcker  för recensionsexemplaret!



Fångad i Marbella finns att köpa hos t ex

Adlibris
Bokia
Bokus
CDON
Ginza


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar