onsdag 1 maj 2013

Månadssammanfattning april 2013

Månadssammanfattning april 2013

Antal lästa böcker: 17
Antal sidor: 6317
Antal inbundna: 10
Antal pocket: 3
Antal danskt band: 4
Köpt: 0
Rec.ex: 6
Fått: 0

De lästa böckerna är

Mr Clarinet
I det förflutna
I Hades käftar
40 piskrapp för ett par byxor
Sargassohavet
En svart vår
Sandfågeln
Drömhjärta
Älska
Blind lydnad
För dig blottad
Eko av natt
Tretton timmar
I flyktens skugga
Ett snyggt lik
En nästan vanlig man
[buzz]



April var en bra månad läsmässigt, trots att jag tidvis var lite distraherad av annat. Det blev också en bra blandning av böcker  även om det faktiskt mer berodde på den skiftande karaktären av de rec.ex jag fick än att jag medvetet skulle ha gjort bra val.  Det jag hade svårt med under april, var att hitta inspiration att skriva. Tidvis kändes det nästan omöjligt att sätta ord på tankarna. Det gick ju till slut men jag är inte precis jättenöjd med resultatet  - när jag läser vad jag skrivit så ser jag tydligt hur oinspirerad jag har varit.
Det jag är mest nöjd (och stolt) med är att jag under april lyckats med att begränsa mitt köpande av böcker, köpte alltså inte en enda. Men nu är ju snart loppissäsongen här så då lär det bli desto fler som jag släpar hem under de kommande månaderna.


2 kommentarer:

  1. Det var ju en rejäl bokhög du hunnit med i april. Min är betydligt kortare :))

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, jag är ganska nöjd med månaden. Men det är ju inte mängden som egentligen betyder något utan vad det är man läser...

      Radera