lördag 18 maj 2013

Välkommen ut på andra sidan

Välkommen ut på andra sidan av Annamaria Jansson

"Malin jobbar på krogen och är mitt i en ständigt pågående fest när hon en sen natt blir utsatt för något som bara händer andra. Plötsligt är allt annorlunda. Hur kunde den hon trodde var hennes vän göra något sådant?

Lovisa lever sitt drömliv. Hon har världens roligaste jobb, världens finaste lägenhet och den mest perfekta pojkvän som finns, Viktor. De är ViktorochLovisa, och så ska förbli. Tills en dag då allt går sönder och hon befinner sig mitt i en banal såpopera.

Sandra är fast i en mördande tråkig relation med Fredrik. Det enda som hjälper är en flaska vin före sex eller ännu en muffins före middagen. Är det verkligen så här livet ska vara?"


---------------------------------------------------------------

Jag fick hem Välkommen ut på andra sidan som vinst i en tävling arrangerad av Norstedts förlag. Jag skulle nog inte köpt den själv eftersom den riktar sig på något yngre läsare än vad jag är.

Boken är både lätt- och snabbläst...och lättsmält. Av de tre tjejernas berättelser är Malins den som är mest intressant.

Jag upplever faktiskt boken som lite grann chick-lit och det är ju en genre som inte riktigt är min melodi men som nog andra tycker mer om.

Välkommen ut på andra sidan finns att köpa hos t ex

Adlibris
Bokia
Bokus
CDON






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar