söndag 21 juli 2013

Dagens Ulva

Loppissöndag på Ulva Kvarn, och jag tyckte jag var så duktig som inte köpte precis alla böcker som jag skulle kunna tänka mig att läsa. Men skammens rodnad färgade mina kinder när jag gick igenom kassen när vi kommit hem - det blev "bara" de här...usch!


Det viskande barnet av Mårten Sandén
De försvunna av Gwen Hunter
Jag är femton år och jag vill inte dö av Christine Arnothy
Vila i frid av Sofie Sarenbrant
Vecka 36 av Sofie Sarenbrant
Det som vilar på botten av Varg Gyllander
Bara betydelsefulla dör av Varg Gyllander
Somliga linor brister av Varg Gyllander
Eldnatt av Yrsa Sigurdadottir
19 minuter av Jodi Picault
Bland huliganerna av Bill Buford
Och i Wienerwald står träden kvar av Elisabeth Åsbrink
Easter Parade av Richard Yates
Dracula av Bram Stoker
Infiltratören av Lars Wierup
Kathy Knight av Sandra Lee
Fyrmästarens dotter av Ann Rosman
En liten hattaffär på hörnet av Marita Conlon-McKenna

När det nu finns allt möjligt för rökare så dom kan lägga av, t ex nikotinplåster, - tuggummi osv. Varför finns inghet sånt för bokomaner? Ett litet piller som man kan ta så man klarar av att säga nej till frestelsen att köpa "bara en till".


2 kommentarer:

  1. Jag vet egentligen inte om jag vill bli fri från min bokköparlast :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Lite så känns det för mig också, men man får kanske låtsas lite inför omgivningen *ler*

      Radera