söndag 25 augusti 2013

Söndagsnöje

Eftersom det är söndag så blev det loppisrunda såklart. Den här gången fans inte jättemånga sådana böcker som jag ville ha, men några blev det i alla fall.



Chefen av Joseph Finder
Bendoktorns dotter av Amy Tan
Vitlöksballaderna av Mo Yan
Till dess din vrede upphör av Åsa Larsson
Little Bee av Chris Cleave
Lutherska badet av Unni Drougge
Kärlekens dårar av Joanne Harris
Någon sorts frid av Camilla Grebe & Åsa Träff
Nattportierns historia av Bodil Mårtensson
Dödlig rättvisa av Barbara Nadel
Sorgens arv av Barbara Nadel

Jag har länge velat läsa nånting av Mo Yan, så att hitta Vitlöksballaderna nu var perfekt. Lika perfekt var det att hitta del 4 av Åsa Larssons serie om Rebecka Martinsson, precis den som jag saknade, 2 och 3 hittade jag förra gången och del 5 har jag sen tidigare. Ända sen jag läste Barkhe-trilogin har jag velat prova på Bodil Mårtenssons deckare och nu får jag det.Joanne Harris är sen gammalt en favorit, hennes böcker är perfekta när man vill ha något mysigt och lättläst. Little Bee är också en jag velat läsa. Så även om det inte blev jättemånga, så blev det precis såna böcker som jag vill ha och/eller som jag behövde fylla på med.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar