söndag 18 augusti 2013

Ulva Kvarn 2013-08-18

På hemväg från Sigtuna hamnade vi på något mystiskt sett på bakluckeloppisen vid Ulva kvarn och självklart hittade jag en massa böcker som jag bara måste ha


Oskuld och erfarenhet av Tracy Chevalier
Den vita liljan av Elisabet Nemert
Vinterträdgården av Christine Falkenland
Steve Jobs - en biografi av Walter Isaacson
Svart stig av Åsa Larsson
Under floden av Staffan Nordstrand
I det fördolda av Jan-Sverre Syvertsen
Ur havet stiger vågorna av Annika Sjögren
Stone's fall av Iain Pears
In the Shadow of the Banyan av Vaddey Ratner
Ett litet snedsprång av Denise Rudberg
Två gånger är en vana av Denise Rudberg
I djävulens spår av Jean-Christophe Grangé
Caesars örn av Jan Mårtenson
Karons färja av Jan Mårtenson
Den tomma stolen av J.K. Rowling



En perfekt loppisrunda idag med riktiga fynd!
Jag behövde del 2 , 3 och 4 i Åsa Larssons serie med Rebecka Martinsson eftersom jag ville fortsätta läsa serien efter att ha läst del 1, Solstorm. Del 2 hittade jag faktist i bokhyllan så den hade jag redan, och del 3 hittade jag idag på loppisen - så nu är det bara del 4 som fattas.
Och jag hittade också del 1 och 2 av Denise Rudbergs serie med Marianne Jidhoff. Så där är det nu bara del 3 som fattas.
Under floden är en bok som jag kikat på vid flera tillfällen och kännt att jag vill läsa den - och nu har jag den.
Två Homan-deckare som vi (mamma och jag) inte har läst är verkligen grädde på moset.
Och så får jag inte glömma att nämna I djävulens spår - jag köpte den alltså för 5,- och den är helt ny och oöppnad (fortfarande inplastad).




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar