söndag 29 september 2013

Loppisfynd 2013-09-29

Eftersom jag inte kunde gå på Bokmässan så fick jag idag trösta mig med en loppisrunda på Täby Galopp. Trots att det var ganska kallt så var det mnga säljare på plats. Jag var riktigt duktig, tyckte jag, och hoppade över en hel massa böcker som jag tittade på, dvs jag köpte inte allt jag tittade på, men det blev en rejäl hög med böcker i alla fall


Kommer aldrig mer igen av Hans Koppel
Sekten av Meg Gardiner
Paradisoffer av Kristina Ohlsson
Den hemliga trädgården av Frances Hodgson Burnett
Strindbergs stjärna av Jan Wallentin
Det tredje tecknet av Yrsa Sigurdadottir
Charity av Lesley Pearse
Señor Peregrino av Cecilia Samartin
Slaget vid Monte Cassino av Matthew Parker 
Bittrare än döden av Camilla Grebe & Åsa Träff
Hungrig av Crystall Renn och Marjorie Ingall
Ro utan åror av Ulla-Carin Lindquist
Sankta Psyko av Johan Theorin
Innan floden tar oss av Helena Thorfinn
Mystery av Jonathan Kellerman
Dikter av Karin Boye
Midnatt i ondskans och godhetens trädgård av Johan Berendt
För sina synders skull av Julie Parsons
Edith av Ernst Brunner
Porträtt av en dam av Henry James


Jag blev jättegladändå för att jag hittade så många böcker, men gladast blev jag nog för Edith. Edith Södergran är min absoluta favorit och hon är den som öppnade mina ögon för poesi. 

4 kommentarer:

  1. Svar
    1. Hahaha, ja så kan man ju också se det.

      Radera
  2. Åh mycket bra och spännande där :) Bra gjort att lämna lite böcker!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jadu, inte var det lätt inte att inte bara roffa åt sig när det nu fanns en hel del.

      Radera