söndag 26 januari 2014

Inget läsande

Jag hade en så bra plan för helgen och den inbegrep en del läsande, men det vet man ju hur det går när man planlägger något...inget blir såsom det var tänkt.

Lördagen var det tänkt att vi skulle ta en liten åktur till Sundsvall, stanna i ett par timmar och sen åka hemåt, äta gott på vägen och vara hemma nån gång senast vid 18.00 - 19.00 och då skulle jag ha tid att sitta på kvällen och dricka lite te och läsa. Söndagen hade jag vikt halva dagen för läsning och halva dagen åt lite "måstegöra".

Och visst, första delen av lördagen gick bra och planenligt men sedan spårade det ur totalt. Och då menar jag totalt. Jag tycker att lite äventyr bara bra, det gör livet mer spännande, men lördagen blev lite mer spännande än vad jag tycker är kul. Jag ska inte gå in på vad som hände, men resultatet var i alla fall att min man och jag kom inte hem förräns 00.30 på natten. Och i o m det så blev planeringen för idag också förstörd. Jag orkade helt enkelt nästan inte läsa, kroppen är trött och ledbruten, huvudet är full av "bomull" och det susar i öronen. Så det blev inte mycket läst idag heller, utan dagen har gått åt till att vila och ta det lugnt.

Men imorgon är det dags att sätta igång som vanligt, så imorgon planerar jag att bara ägna mig åt läsande och håller tummarna för att ingenting händer som kan störa.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar