måndag 21 april 2014

Frestad

Titel: Frestad
Författare: Megan Hart
Format: danskt band
Antal sidor: 363
Förlag: Förlaget Harlequin

"Den här månaden heter jag Mary
Jag har olika namn varje månad - Brandy, Honey, Amy - ibland bryr sig Joe inte ens om att fråga vad jag heter. Men vad jag än kallas och hur han än hittar mig är han alltid lika skicklig på att väcka min åtrå med sin kropp, sin mun och sin beröring. Sexet är fantastiskt, det får mig att längta efter mer under de evighetslånga veckorna utan honom, tills vi ses igen.

Mitt riktiga namn är Sadie. En gång i månaden, över lunch, berättar Joe om sin senaste erövring. Vad han inte vet är att jag i min fantasi är huvudpersonen i alla de barnförbjudna möten han avslöjar för mig. Och att jag är fullkomligt besatt av vårt fiktiva sexliv. Jag vet att det är fel, jag vet att min man inte skulle förstå.

Men jag kan inte sluta. Inte än."


----------------------------------------------



Frestad börjar på ett helt annat sätt än Uppfylld och i början tyckte jag att den nästan var lite tråkig. Men även här fastnar jag i själva grundberättelsen och kan inte låta bli att läsa vidare för att få reda på vad som kommer att hända. Och även om Frestad är helt fristående så finns ändå en liten koppling när man kommer längre in i handlingen, personer från Uppfylld dyker upp här också, om än som bifigurer.

Och jag som trodde jag var så fördomsfri får ta mig en riktig funderare när jag märker att även jag har tabun som jag har svårt att komma över. Hart utmanar mig som läsare och tvingar mig att faktiskt inse att "De här omständigheterna är inte OK att skriva erotik om" bara är fördomar, såna fördomar som jag varken vill eller borde ha.

Ja, även i Frestad finns en hel massa sex (det är ju trots allt genrén erotisk romance det handlar om), men handlingen i sig är så stark att man faktiskt lätt skulle kunna lyfta ur sexscenerna och ändå ha kvar en väldigt bra och intressant berättelse. Och det är nog någonting som är alldeles speciellt för Megan Harts romaner, att det faktiskt inte är enbart erotiken som står i fokus för boken. Så nu har jag bara Förledd kvar att läsa och det ska bli mycket intressant.

Mer om Megan Hart och hennes böcker kan du läsa på hennes hemsida.

Tack Förlaget Harlequin för rec.exet!

Frestad finns att köpa hos t ex






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar