lördag 14 juni 2014

Enjoy Oblivion

Titel: Enjoy Oblivion
Språk: engelska
Författare: Wolfgang Carstens
Illustratör: Janne Karlsson
Format: A5
Antal sidor: 24
Förlag: CONCRETE MEAT PRESS

Enjoy Oblivion är en diktsamling av Wolfgang Carstens, illustrerad av Janne Karlsson.

Jag har läst Carstens dikter tidigare och gillat dem så jag hade ju en del förväntningar på den här. Och jag blev inte besviken, det kan jag lova!

I Enjoy Oblivion gör Carstens upp med sin barndom och bitterhet på sin frånvarande far. Den är ett slags dödsruna över en utebliven, men efterlängtad, relation genomsyrad av ett slags hatkärlek till fadern.

Det är starka, raka texter fulla av känslor, precis som alla de dikter av Carstens jag hittills läst. Jag önskar att jag hade haft Enjoy Oblivion redan för fyra år sedan när min egen far gick bort. Jag hade behövt någon som satte ord för min egen hatkärlek till min far!

Pricken över i:et är Karlssons till synes enkla illustrationer till dikterna, de fångar verkligen själva känslan i dikterna.

Tack till Wolfgang Carstens för rec.exet!

Mer information om Wolfgang Carstens och Janne Karlsson hittar du här

Enjoy Oblivion kan köpas hos

SvenskApache

Wolfgang Carstens
Boom Motherfuckers!

















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar