tisdag 2 september 2014

Månadssammanfattning - Augusti 2014



Månadssammanfattning - Augusti 2014

Antal lästa böcker:15
Antal noveller: 2
Totalt antal sidor:5727
Inbundet:8
Kartonnage: 0
Danskt band:2
Häftad: 0
Storpocket: 0
Pocket:5
Excess: 0
A5-Häfte:0
Utskrifter: 2
Rec.ex:10
Köpt: 9
Fått: 11

De lästa böckerna är

En fransk curry: 100 steg från Bombay till Paris - Richard C. Morais
Steglitsan - Donna Tartt
Terror - Håkan Östlundh
Landet bortom haven - Tamara McKinley
Under vintergatans alla stjärnor - Camilla Davidsson
Två gånger är en vana - Denise Rudberg
Bara tre kan leka så - Denise Rudberg
Ink - Amanda Sun
I likets vänkrets - Pia F. Davidson
Det krävs tusen vackra ord - Rose Marie Bouw
Morsarvet - Christina Granbom
Tokyo - Mo Hayder
Ondskans spår - Mats Ahlstedt
Superbia - Amalia Vilde
Adonis - Amalia Vilde
En enda natt - Simona Ahrnstedt
Skuggpojken - Carl-Johan Vallgren


Augusti har faktiskt gått riktigt bra, jag har haft läslust i massor, fått till en ganska bra blandning och trots att det funnits diverse annat som hänt runt omkring så har sådant ändå inte stört mitt läsande alltför mycket.
Och så har jag fått läsa relativt många böcker som jag verkligen tyckt om. Bottennapp fanns ju också såklart också men det går ju inte att undvika när man läser mycket.Boken som jag kanske blev mest besviken på var Steglitsan av Donna Tartt. Men å andra sidan så hade jag nog också alltför stora förväntningar på den. Enda större problemet under augusti har nog varit att jag haft så pass svårt med inspirationen till att skriva recensioner att jag tidvis verkligen fått tvinga mig till att få ur mig det som ska på bloggen.
September har börjat i 190 och det känns som att även den här månaden kommer att bli bra. Och förhoppningsvis blir det lättare med recensionsskrivandet också.



3 kommentarer:

  1. Det var väldigt många böcker du hunnit med. Ingen av dem har jag läst, men flera står på min vill-läsa lista :)

    SvaraRadera