söndag 19 oktober 2014

En smakebit på søndag 2014-10-19

Söndag morgon och jag kommer att ha fullt upp hela dagen. På tisdag ska jag hålla lektion om illrar på ett naturbruksgymnasium så idag ska jag uppdatera föreläsningsmaterialet och skriva ut åhörarkopior åt eleverna.
Men innan jag sätter igång med det så måste jag ju delta i En smakebit på søndag  som den här söndagen anordnas av  AstridTerese/Betraktninger som hoppat in som värd istället för Flukten fra virkeligheten. Det hela går ut på att man ska ge en smakbit (utan spoilers) från boken man just nu håller på och läser.



Min smakbit kommer från sid 107 i Mörk ängel av Laini Taylor





"På varje bord låg en död kimär, och det fanns massor. Massor. Karous blick flackade från bord till bord. Ingen av de döda var den andra lik. De flesta hade några mänskliga drag, som huvudet eller bålen, men inte alla. Det fanns till exempel en apa med lejonman, en ödleliknande figur som var så stor att man måste kalla den drake och en naken kvinnokropp med jaguarhuvud."



16 kommentarer:

  1. Verkar spännande. Tack för smakebiten!

    SvaraRadera
  2. Den ska jag också läsa och sedan del 2. Tack för smakebiten

    SvaraRadera
  3. Denne boken likte jeg godt og det var kjekt med et lite gjensyn, Ha en fin søndag:-)

    SvaraRadera
  4. Ilrar? Vad spännande, ett tag var jag inne på att skaffa en, men det blev aldrig så.

    SvaraRadera
  5. Denna har jag läst så nu ska jag snart börja med del 2. Hoppas du får en bra söndag!

    SvaraRadera
  6. Tack för smakbiten. Tycker mig känna igen titeln i alla fall.

    SvaraRadera
  7. Tack för smakebiten och lycka till med föreläsningen.

    SvaraRadera
  8. Denne boken er så fin! Jeg har bok 2 her, men har ikke kommet i gang med den enda. Det må jeg absolutt gjøre :-) Ønsker deg en fin søndag og lykke til med lektionen!

    SvaraRadera
  9. De här böckerna verkar bra. Tack för smakbiten!

    SvaraRadera
  10. Tänkte läsa dessa på engelska. Tack för smakbiten och ha en bra söndag!

    SvaraRadera
  11. Denna ska jag påbörja inom kort. Tack för smakbiten :)

    SvaraRadera
  12. Denne har jeg lest og likte godt. Har lest bok 2 også :)

    SvaraRadera
  13. Jeg har bare lest første boka i serien, kom meg aldri videre. Takk for smakebit :)

    SvaraRadera
  14. Flott forside… Takk for smakebit.:)

    SvaraRadera