måndag 27 oktober 2014

Tematrio - Höstrysligheter

Det är ju Halloweentider nu och med tanke på det så handlar veckans Tematrio hos Lyran om rysligheter. Hon uppmanar

Berätta om tre skrämmande bra texter! 

--------------------

Jag läser nästan aldrig t ex skräck eftersom jag ofta lever mig in i berättelsen till den grad att jag skrämmer mig själv halvt fördärvad, men lite rysligheter har jag ändå lyckats med att läsa. Så det blir två som jag nyligen läst och en som väntar på omläsning inom kort.






Att de i tid må väckas av Frida Arwen Rosesund












Lust av Åsa Schwarz












Dracula av Bram Stoker















13 kommentarer:

  1. Jag har läst Dracula förstås, Lust ligger på plattan, var det en skräckis? Den översta har jag också för mig att jag har.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nej, Lust är väl inte direkt en skräckis men den är med lite "mystiska" inslag och jag är en liten fegis så för mig räcker det för att det ska bli en skräckis för mig.

      Radera
  2. Frida Arwen Rosesunds bok låter verkligen spännande, den åker upp på läslistan!

    SvaraRadera
  3. Dracula den enda titeln jag känner till. men Att de i tid må väckas ser läcker ut.

    SvaraRadera
  4. Drakula har jag funderat på, gillar ju vampyrer, men helst av den mer mysiga sorten :)

    SvaraRadera
  5. Skräck är inte min genre men skulle gärna läsa Dracula.

    SvaraRadera
  6. Dracula är en av mina favoriter, romantik i kostym!

    SvaraRadera
  7. Den översta har jag funderingar på att läsa. Dracula är ju en riktigt klassiker. Kanske är dags för en omläsning av den.

    SvaraRadera
  8. Att de må väckas i tid verkar spännande. Och Dracula gillar jag. Ska läsa om den, på svenska den här gången.

    SvaraRadera
  9. Lockas nu av; "Att de i tid må väckas". Bram Stokers "Dracula" är ju naturligtvis en klassiker som borde läsas.

    SvaraRadera
  10. Jag är som dig, skräck går rakt in i mig och förstör min nattsömn, så jag fick vrida till den här utmaningen lite för att lyckas...

    SvaraRadera