söndag 30 november 2014

En smakebit på søndag 2014-11-30

Söndag och första advent. Förra veckan var riktigt jobbig för min familj och det var ett sånt kaos att vi helt glömt allt det här med advent. Vi brukar inte pynta så mycket heller förräns efter Lucia, men några ljusstakar ska vi kanske gräva fram. Utöver det så ska vi bara försöka göra sånt vi gillar och vila idag så att vi orkar med kommande vecka, som ser ut att bli nästan lika jobbig och kaosartad som förra veckan. Så jag börjar dagen med att delta i En smakebit på søndag som Flukten fra virkeligheten anordnar varje söndag.

Jag har precis börjat på en ny bok så min smakbit kommer från sid 9 i Intervju med en seriemördare av Kalle Segerbäck


"Fyrtiotvå år gammal, 190 centimeter lång och en vikt på runt 110 kilo ger vid handen att det är en fysiskt stark man jag har framför mig. Hans blick är intensiv och ögonen ligger långt in. Ansiktsdragen är skarpt skurna och kroppen ser ut att helt sakna underhudsfett. Nacken ser bredare ut än det snaggade huvudet. Den vita, kortärmade tröjan spänner ordentligt över bröstkorgen, särskilt som de grova armarna är klovade bakom ryggen. Kort sagt: Daniels yttre utgör en orgie i tantsnusk. Han saknar dock tatueringar."












15 kommentarer:

  1. Låter som att det kan bli spännande :)

    SvaraRadera
  2. Med tatueringar skulle han vara fulländad? :) Tack för smakebiten!

    SvaraRadera
  3. Spännande! Tack för smakbiten!

    SvaraRadera
  4. Tack för smakbiten, välskriven var den. Hoppas kommande vecka blir bättre ändå!

    SvaraRadera
  5. Tack för smakbiten!

    SvaraRadera
  6. Tack för smakbiten!

    SvaraRadera
  7. Det høres ut som en spennende bok! Ønsker deg en fin adventssøndag!

    SvaraRadera
  8. Tack för smakbiten! Ha en fortsatt trevlig söndag.

    SvaraRadera
  9. Här går vi all in med pynten, varför pynta två gånger tänker jag.
    Ser framemot att läsa din recension.
    Mia

    SvaraRadera
  10. Tack för smakbiten och ta det lilla lugna ;).

    SvaraRadera
  11. Hmmm, en man i handklovar är inte min bild av tantsnusk hur muskulös han än är...

    SvaraRadera
  12. Tack för smakbiten!

    SvaraRadera
  13. När jag läser bloggar (har inte hunnit på evigheter pga stress) tycker jag det verkar som om många haft extra hektiskt på sistone. Kanske det alltid är så just före jul? Jag är i alla fall jättetrött... Hoppas också ert kaos lägger sig tills nästa vecka. Tack för smakbiten!

    SvaraRadera