lördag 15 november 2014

Jag är Frälsaren


Titel: Jag är Frälsaren
Författare & illustratör: Janne Karlsson
Format: vuxenserie, A5-häfte
Antal sidor: 100
Förlag: Svensk Apache



----------------------------



Jag har ända sen första numret av Frälsarens Predikobok varit helt "frälst" på Janne Karlssons vuxenserie om Frälsaren, dvs berättelsen om den  alkoholiserade, desillusionerade Frälsaren och hans frustration och ilska över det etablerade samhället och de "regler" som styr de vanliga människornas liv. Serien är rå och verkligen ingenting för de äckelmagade eller känsliga.

Men i o m Jag är Frälsaren har Karlsson tagit ett steg till. Den är faktiskt mer lågmäld än Predikoböckerna. Predikoböckerna handlade mest om ilska och frustration medan Jag är Frälsaren berättar mer om Frälsarens längtan efter att få höra till, bli accepterad och få kärlek och ömhet.

Serier är ingenting som jag i vanliga fall läser, alltså inte ens vuxenserier, så Frälsaren har faktiskt öppnat mina ögon för en helt ny genre. Men jag måste medge att jag ännu i alla fall inte är intresserad av att läsa några andra serier än de om Frälsaren, han är speciell för mig. Jag hoppas verkligen att fler (även de som i vanliga fall inte läser serier) provar häftena om Frälsaren.

Mer om författaren & Illustratören Janne Karlsson och hans böcker och serier kan du läsa på Svensk Apaches hemsida 

Tack Janne Karlsson för rec.exet!

Jag är Frälsaren kan beställas per mail jan-karlsson@hotmail.com
Pris 150,- inkl porto

Mina recensioner av Predikoböckerna finns här

Frälsarens Predikobok nr 1 & 2

Frälsarens Predikobok nr 3

Frälsarens Predikobok nr 4

























Inga kommentarer:

Skicka en kommentar