tisdag 2 december 2014

Månadssammanfattning - November 2014





Månadssammanfattning - November 2014

Antal lästa böcker: 13
Antal noveller: 0
Totalt antal sidor: 4049
Inbundet:5
Kartonnage: 0
Danskt band:2
Häftad: 3
Storpocket: 0
Pocket:2
Excess: 0
A5-Häfte:1
Utskrifter: 0
Lästa rec.ex: 10
Köpt: 3
Fått: 9

De lästa böckerna är

Dödens klackar - Rebecca Chance
Hämndens spel - Stefan Nilsson
Ett oemotståndligt förslag - Birgitta Bergin
Ensamfjäril - Gabriella Ullberg Westin
Jag är Frälsaren - Janne Karlsson
Hallonbergen: era lagar, våra regler - Tommy Deogan
Den grekiska hjälmen - Jan Mårtenson
Kärlek i maskinernas tid - Anna Jakobsson Lund mfl.
Anarki och gamla hundar - Colin Cotterill
En skärva hopp - Göran Redin
Medvetandet är starkare än mediciner - dr Lissa Rankin
Spegelblänk - Marie-Louise Fritzén
Onda flickor - Alex Marwood

Jag hoppades ju verkligen på att november skulle visa sig bli bättre än oktober, men oj så fel jag hade. November visade sig bli nästan värre än oktober. Men det kanske är just det som gjort att jag ändå läst så mycket som jag gjort - läsandet är ju ändå en verklighetsflykt och man kan ett tag koncentrera sig på något annat än problem. Så det har alltså blivit en hel del läst under november och jag tycker det blivit en bra blandning också.
Bloggandet däremot känner jag har det blivit si och så med, har inte riktigt haft inspiration eller tid att göra såna inlägg och recensioner som jag hade velat utan det har fått bli vad det blir.

Förhoppningsvis vänder det nu i december så att jag får ro och ork att engagera mig lite mer. Månaden har i alla fall börjat bra, så nu är det bara att hålla tummarna att allt fortsätter på samma sätt.






1 kommentar:

  1. Ibland kommer livet i vägen och bestämmer att man måste ägna sig åt annat än man hade tänkt. Hoppas december blir en bättre månad.

    SvaraRadera