måndag 29 december 2014

Tematrio - Årsbästa

Det är måndag och dags för Lyrans Tematrio. Nyårsafton närmar sig och den här gången vill Lyran att man ska utvärdera det gångna året och uppmanar därför

Berätta om de tre bästa böckerna du läste under 2014!

--------------------

2014 är året då jag läst ovanligt många böcker som hamnat bland mina favoriter. Och att välja ut bara tre är jättesvårt eftersom många av favoriterna verkligen är sådana som jag lär minnas länge, men jag plockar ut några, hela listan finns under fliken Årets favoriter.




Det krävs tusen vackra ord av Rose Marie Bouw











Blod & Stjärnstoft av Laini Taylor












Som om inget hade hänt av Maja Britzelli













11 kommentarer:

  1. Blod & Stjärnstoft är riktigt bra :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag gillade både både Mörk ängel också men Blod & Stjärnstoft var snäppet bättre.

      Radera
  2. Jag har faktiskt inte hört talas om någon av dina tre, så det blir bra tips till mig!

    SvaraRadera
  3. Tre böcker som jag hört talas om men inte läst.

    SvaraRadera
  4. Har inte läst någon av dessa så tack för tipsen!

    SvaraRadera
  5. Inte läst någon av dessa. Tack för tips!

    SvaraRadera
  6. De två nedersta har jag oläst, jag håller på med Mörk ängel men så kom Poirot emellan.

    SvaraRadera
  7. Spännande med tre böcker som jag inte har läst ännu. Tack för tipsen!

    SvaraRadera
  8. Har inte läst någon av dessa så tack för tips! :)

    SvaraRadera
  9. Spännande, jag har inte läst någon av dem, tack för tips!

    SvaraRadera