tisdag 6 januari 2015

Only the Dead



Titel: Only the Dead
Författare: Wolfgang Carstens
Illustratör: Janne Karlsson
Format: Häfte
Antal sidor:32
Förlag/Utgivare: Svensk Apache

------------------------------

Only the Dead består av tre dikter av Wolfgang Carstens illustrerade av Janne Karlsson. Dikterna kommer från Carstens poesisamlingar Crudely mistaken for Life, The Abyss gazes also och Factory Reject.

Ingen som läser min blogg har väl kunnat missa att jag är totalförtjust i Carstens/Karlssons alster?  Och nu har jag hittat en favorit bland dem också, nämligen Only the Dead. Självklart är min upplevelse och omdöme färgad av min egen situation just nu där funderingar på  liv och död just nu är väldigt närvarande. Men jag har en känsla av att jag skulle ha fallit som en fura för de här dikterna i alla fall, Carstens har lyckats sätta ord på mycket av mina egna känslor.
Och som vanligt fungerar Karlssons illustrationer som pricken över i:et och förstärker orden och känslan i Carstens poesi.
Jag kommer nog att läsa Only the Dead om och om igen även när livet återgått till det vanliga.

Only the Dead finns att köpa hos

Svensk Apache 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar