lördag 28 februari 2015

Frestelse

Vi hade planerat in ett besök på Erikshjälpen idag, men inte för att köpa böcker, utan det v ar annat vi skulle ha. Och jag är stolt över mig själv för att jag faktiskt lyckades undvika bokavdelningen där och kkom alltså ut från butiken utan en enda bok. Sämre gick det när vi åkte till Gränby centrum för att köpa lite vin. För att komma till Systembolaget så går man förbi Akademibokhandeln och där kunde vi inte hålla oss längre. Så in gick vi och min man fick ett par böcker som han ville ha. Men även där tyckte jag att jag var duktig och höll mig ifrån de flesta böckerna - men kunde inte låta bli deras utrensningsbord där de har böcker som de rensat ut från lagret. Och 29,- för en bok kan jag leva med. Därefter var det dags för ICA Maxi för att handla matvaror och självklart måste man även där ta en runda runt reaborden - så det blev några böcker till, t ex andra delen till Robyn Youngs serie om det skotska frihetskriget (Första delen köpte vi på bokrean förra året och den serien är vi båda intresserade av)


Kampen om Stilla havet av Niklas Zetterling & Dan Öberg
Järnridån av Anne Applebaum
Rebell av Robyn Young
Mördaren i Marais av Claude Izner
Alfabethuset av Jussi Adler-Olsen
Arvet från Stonehenge av Sam Christer
Om du får det här brevet av Sarah Blake

1 kommentar:

  1. Järnridån av Applebaum vill jag ha. Hennes bok om Gulag var mycket intressant. Blir nog ytterligare en shoppingrunda för min del. :P

    SvaraRadera