onsdag 4 februari 2015

Månadssammanfattning - Januari 2015





Månadssammanfattning - Januari 2015

Antal lästa böcker:15
Antal noveller:0
Totalt antal sidor: 5678
Inbundet:5
Kartonnage:1
Danskt band: 1
Häftad: 0
Storpocket:0
Pocket: 8
Excess:0
A5-Häfte:0
Lästa rec.ex: 5
Köpt: 3
Fått: 5

De lästa böckerna är

New Yorks gudar - Lyndsay Faye
Dit vägen leder - Rita Simu
Medan mörkret faller - Anna Lihammer
Barnbruden - Anna Laestadius Larsson
Torsdagsänkorna - Claudia Piñeiro
Lady Almina och verklighetens Downton Abbey - Lady Fiona Carnarvon
Laglöst land - Håkan Östlundh
Illdåd - Thomas Eriksson
Devils Peak - Deon Meyer
Chanslös - Gail Carriger
Det här är inte mitt land - Kristian Lundberg
Livbåten - Charlotte Rogan
En grym död - Jonathan Hayes
Rysk roulette - Tom Clancy
Sthlm Confidential - Hanna E Lindberg

År 2015 började riktigt bra och roligare än det senaste halvåret har varit. Och i o m det har jag också haft både tid och ro att läsa och det märks. Nånting annat som gått bra i januari är att jag varken köpt eller fått speciellt många böcker så totalt sett har jag lyckats få bort en del hyllvärmare. Nu i februari är jag med i Fantastiska berättelsers hyllvärmartävling så förhoppningsvis lyckas jag även under februari få bort en del från olästalistan.

Det blev också överraskande många bra böcker i januari, några som jag tyckte stack ut lite extra var

New Yorks gudar - Lyndsay Faye
Dit vägen leder - Rita Simu
Lady Almina och verklighetens Downton Abbey - Lady Fiona Carnarvon
Chanslös - Gail Carriger
Illdåd - Thomas Eriksson

Tyvärr var ju några av dessa delar i serier vilket betyder att jag nu också tänker börja följa serierna. Det kan jag tycka inte är så väldigt bra, eftersom det också betyder att jag kommer att köpa fler böcker för att läsa vidare i serierna.
I februari är det alltså hyllvärmartävling och det är väl tur egentligen eftersom bokrean startar den 25 vilket betyder att jag troligtvis kommer att släpa hem fler böcker än jag tänkt från början. Men det är inte bara mitt fel, jag skyller faktiskt en del också på ICA Maxi som håller alldeles för låga priser under rean och nu när vi har en egen ICA Maxi också på den här sidan av Uppsala så lär vi titta in oftare.Jag får helt enkelt försöka hålla mig från att släppa loss totalt...










4 kommentarer:

  1. Verkar ha varit en bra månad. Flera av de där har jag på min läslista :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det var verkligen en bra månad. Ska bli kul att se vad du tycker om dem!

      Radera
  2. Svar
    1. Fast antalet böcker säger inte så mycket, många var ju ganska tunna

      Radera