söndag 1 februari 2015

Ta kontroll över bokhyllan

Idag startar Fantastiska berättelsers Hyllvärmarutmaning där man ska läsa hyllvärmare under februari månad. Jag brukar inte vara med i utmaningar men den här passade så bra eftersom jag verkligen måste försöka minska på antalet olästa böcker i bokhyllan.

Jag valde ut en hög med böcker (se nedan) som jag ska försöka hinna läsa den här månaden. Men behöver inte hålla sig till sin lista men kravet är att det man läser ska ha stått i bokhyllan sedan senast december 2014. Kan tala om att det redan har tillkommit en bok i min lista. Det är en bok som stått i bokhyllan i ett par år och som jag hade tänkt att hinna med i januari men som blev liggande på nattduksbordet. Så då får den hänga med på utmaningen istället

De böcker jag tänkt att läsa är


Delhis vackraste händer av Mikael Bergstrand
Snöjungfrun av Leena Lehtolainen
Pojken som fann en ny färg av Oskar Skog
Förr eller senare exploderar jag av John Green
Varför vara lycklig när du kan vara normal? av Jeanette Winterson
Sandmannen av Lars Kepler

Och så har det alltså redan tillkommit en bok


Djävul i en blå klänning av Walter Mosley

Jag känner mig enormt duktig nu eftersom jag satte igång direkt idag och började läsa en av böckerna i listan

Varför vara lycklig när du kan vara normal? av Jeanette Winterson







1 kommentar:

  1. Låter som en utmaning för mig. Jag har ett berg av hyllvärmare...

    SvaraRadera