tisdag 7 april 2015

Just nu 2015-04-07






Jag hittade en just nu-enkät hos enligtO som känns relevant för att uppdatera läget just nu! Jag har omarbetat enkäten lite så att den passar just för mig eftersom en del av punkterna inte är relevanta för hur, när och var jag läser

Vid sängen:  Kathy Knight av Sandra Lee. Perfekt kvällsläsning, Lättläst så man kommer vidare fasty det inte blir så många sidor lästa varje kväll. Spännande, men inte för spännande.

I köket: Svarthuset av Peter May. Har hört och läst så mycket om den här att när den dök upp på rean så kunde jag inte låta bli att köpa den.

Utmaningsbok: Aldermans arvinge Drygt 800 sidor och jag som inte har läst en tegelsten på evigheter, ska bli riktigt intressant att se hur det går

Hoppar över På jobbet, Bokcirkelsbok och På läsplattan eftersom jag är sjukpensionär, deltar inte i någon bokcirkel och för att jag av praktiska skäl inte använder läsplatta (har provat men det funkar tyvärr inte).

Borde börja med: Wolf Hall av Hilary Mantel. Har länge varit sugen på den samtidigt som det är lite pirrigt att börja med den eftersom jag på ett flertal bloggar läst att persongalleriet är så omfattande att det är svårt att hålla isär karaktärerna.

Längtar efter att få läsa: Faktiskt både Wolf Hall och Aldermans arvinge trots att båda kan vara lite kniviga.

Senast köpta bok:  Björndansen av Roslund & Thunberg hamnade i korgen senast jag var på ICA Maxi och handlade.

Skulle vilja köpa: Ojojoj, det här är en pinsam punkt i o m att jag har hyllorna fulla och därför definitivt inte borde köpa nånting de närmaste åren. Men den som har mycket vill ju alltid ha mer så visst finns det böcker jag vill och kommer inom kort att köpa. Högst upp på listan står just nu Pottungen av Anna Laestadius Larsson, Hemlös av Gail Carriger och Spökstaden av Ransom Riggs 



1 kommentar:

  1. Hej!

    Jag jobbar med uppsökande kundtjänst för AFA Försäkring och såg att du skriver att du har sjukersättning.

    Du kan ha rätt till ersättning från oss om du jobbar eller har jobbat på en arbetsplats som har kollektivavtal (och 90% av alla anställda i Sverige täcks av kollektivavtal).

    Här kan du läsa mer om vår sjukförsäkring: https://www.afaforsakring.se/privatperson/sjukforsakring/las-mer-och-anmal/

    Ring oss på 0771-88 00 99 mellan 8-17 på vardagar så kan vi hjälpa dig vidare.
    Du kan även kontakta oss via Facebook - https://www.facebook.com/afaforsakring

    Vill du veta mer om uppsökande kundtjänst och hur vi hittade dig kan du läsa det här:
    https://www.afaforsakring.se/om-afa-forsakring/uppsokande-kundtjanst/

    Vänliga hälsningar
    Sofia
    AFA Försäkring

    SvaraRadera