lördag 6 juni 2015

The Stench of Failure

Titel: The Stench of Failure
Författare/Illustratör: Wolfgang Carstens/Janne Karlsson
Format: Häftad
Antal sidor: 60
Förlag: Epic Rites Press



------------------------


När det gäller romaner väljer jag böcker och genréer efter vad jag just då har lust att läsa, dvs vad som lockar mig vid det specifika tillfället då jag ska välja nästa bok. Men när jag är frustrerad och/eller arg så behöver jag inte ens fundera, handen går nästan automatiskt och plockar upp någonting av Carstens/Karlsson.

I Stench of Failure finns alla de ingredienser som jag förknippar med Cartens/Karlssons verk, dvs ilska, frustration, raseri och humor, men det finns också några ingredienser till, sorg och längtan. Och just nu var det precis den här blandningen jag behövde.

Kombinationen Carstens/Karlsson är helt enkelt oslagbar. Karlssons illustrationer till Carstens råa realism resulterar i någonting helt unikt. Och någonting som jag numera är i princip beroende av.

The Stench of Failure kan köpas hos t ex

Wolfgang Carstens
SvenskApache








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar