måndag 20 juli 2015

Tematrio - Saker som är varma

Det är måndag och då är det dags för Lyrans Tematrio. Trots att den riktiga sommarvärmen låter vänta på sig så har Lyran valt varma saker som tema. Hon uppmanar

berätta om tre böcker vars titel innehåller något som är varmt!

-------------------


Det jag insåg direkt när jag började leta bland bland mina lästa böcker var att det fanns hur många som helst med kalla saker i titeln, men ganska få med varma. Men jag lyckades hitta tre stycken med nånting väldigt varmt i titeln.




Eldnatt av Yrsa Sigurdardottir










Eldvittnet av Lars Keppler









Hungerelden av Eriksson & Axlander Sundquist



















12 kommentarer:

  1. En eldfängd trio ;)
    Eldnatt skulle jag kunna tänka mig att läsa.

    SvaraRadera
  2. Snygg trio! Jag har faktiskt inte läst en enda av dem.

    SvaraRadera
  3. Har inte läst någon i din trio, men alla finns på min att-läsa-lista.

    SvaraRadera
  4. Eldvittnet har jag läst men dom andra är okända för mig. Tack för tips!

    SvaraRadera
  5. Eldnatt hoppas jag få komma till i läslistan någon gång, de andra två har jag läst :) Jag hade också mest kallt i mina hyllor...

    SvaraRadera
  6. Japp de två sista har jag läst, nu tycker jag nästan det luktar eld...Nej det var visst granne som grillade.

    SvaraRadera
  7. har inte läst din trio, men tack för tips!

    SvaraRadera
  8. Kul med ett tema i temat :) Jag har inte läst någon av dem, men Eldvittnet följde med läsplattan så jag kanske läser den.

    SvaraRadera
  9. Jag har inte läst någon i din trio, får väl ta det som boktips då.

    SvaraRadera