tisdag 14 juli 2015

Top Ten Tuesday - 10 senaste böckerna som kom i min ägo

På tisdagar är det dags för Top Ten Tuesday som anordnas av The Broke and the Bookish. Dagens lista ska bestå av 10 senaste böckerna som hamnade i ens ägo

Last Ten Books That Came Into My Possession (bought, library, review copies)

-----------------------


Böckerna i min lista är i bokstavsordning, inte i den ordning jag fick dem. På dem som jag redan hunnit läsa är titeln länkad till recensionen.







Ett annat liv En annan tid av Kim Andersson












Här och nu av Eva Ludvigsen












Incidenten i Böhmen av Thomas Årnfelt













Konsten att höra hjärtslag av Jan-Philipp Sendker












Los Peregrinos av Cecilia Samartin












Lotus blues av Kristina Ohlsson













När kriget kom till Lyckhem av Britt-Marie Mattsson











Orange is the new black av Piper Kerman












Pensionatet vid världens ände av Camilla Davidsson













Var det inte värre än så här? av Eva Ludvigsen




















5 kommentarer:

  1. Jag har inte läst något av Samartin, men jag är väldigt nyfiken på hennes böcker.

    SvaraRadera
  2. Lotus blues tyckte jag väldigt mycket om. Och det får mig att komma ihåg att jag ju måste läsa fortsättningen snart också :)

    SvaraRadera
  3. Orange is the New Black har vi gemensamt :) Jag börjar bli alltmer nyfiken på Samartin.

    SvaraRadera
  4. Konsten att höra hjärtslag och Orange is the new black är två som jag är nyfiken på

    SvaraRadera
  5. Många böcker som jag är nyfiken på här :)

    SvaraRadera