onsdag 1 juli 2015

Värme

Nu har värmen kommit och jag såg på väderleksrapporten att det ska bli ännu varmare under de närmaste fyra dagarna. Jag ska inte klaga egentligen eftersom det är värme jag längtat efter, men jag hade hoppats på lite lagom värme, nånstans runt 25 plusgrader och så att det blåser lite så det svalkar... Nu blir det istället så varmt att vi måste ta in illrarna (de är känsliga för sol och värme) och de får vara i sitt eget rum med AC:n på för fullt. Katterna tål ju värmen bättre men det kan inte vara kul att gå omkring med en päls på sig när det är 30 plusgrader ute. Och jag får också hålla mig inomhus med AC:n på för fullt. Det är tur att det går lika bra att sitta inomhus och läsa som att göra det ute på altanen, men det hade ju varit lite trevligare att få sitta ute.

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar