tisdag 4 augusti 2015

#detaljer - Sommarlov med Kulturkollo

Detta inlägg ingår i Kulturkollos utmaning #sommarlovmedkulturkollo. Dagens ord är #detaljer.


Jag gillar oftast detaljerade beskrivningar i böcker, men ibland kan det bli lite för mycket av det goda. Det finns böcker där allt är så detaljerat berättat att jag i princip sliter mitt hår. Jag behöver inte veta varje steg mellan hemmet och restaurangen och jag behöver inte veta precis varje ord och "hmmh...ööhhmm" i varje konversation. Inte heller är jag intresserad av märket på varje klädesplagg eller någont6ing liknande. Detaljer är bra så länge det tillför någonting men överdrivet användande får i alla fall mig att tappa intresset lite.



1 kommentar:

  1. Håller med dig om att det kan bli för mycket detaljer i vissa böcker. Särskilt när det handlar om kläder och inredningar i olika rum.

    SvaraRadera