söndag 9 augusti 2015

#hopp - Sommarlov med Kulturkollo

Detta inlägg ingår i Kulturkollos utmaning #sommarlovmedkulturkollo. Dagens ord är #hopp.


Jag lever på hoppet att jag någon gång ska komma något så när ikapp med mina olästa böcker. Inte så att jag inte har några olästa i hyllorna, men så att antalet kommer ner i en lite rimligare nivå än vad det är för tillfället. I år har jag faktiskt kommit igång riktigt bra med att beta av hyllvärmare och det har gått bättre än vad jag hade förväntat mig. Och jag har faktiskt också lyckats med att inte köpa alltför många nya (även om jag släppte loss totalt under bokrean) så nu känns det att jag är på väg åt rätt håll. Kanske, kanske, kanske, om jag lyckas hålla den här linjen så kan jag beta av de äldsta hyllvärmarna inom en inte alltför avlägsen framtid. Hoppet är ju det sista som överger människan!





1 kommentar:

  1. Absolut!, ge inte upp!! Och lycka till under bokmässan. Även om man inte går själv översvämmas man av inlägg om alla bra böcker alla andra köpt, och oups så var några böcker till beställda. Det är i alla fall så jag jobbar ;)

    SvaraRadera