söndag 30 augusti 2015

Söndagsrundan

Jag tänkte vila från böcker och bloggande idag också så vi åkte iväg till bakluckeloppisen vid Ulva kvarn. Jag vet ju att frestelsen blir stor där eftersom bokutbudet brukar vara ganska bra, men jag har ju faktiskt lyckats hålla mig ett bra tag nu. Men idag gick det inte så bra - enda trösten är att hälften av böckerna är min mans, för ovanlighetens skull hittade han också en del sånt han ville ha. Som grädde på moset blev det sen en extra bok när vi var och handlade på väg hem. Maxi ICA hade en jättestor låda med pocket som de reade ut och på något sätt "råkade" en av böckerna hamna i kundkorgen


Gatukatten Bob av James Bowen
Hitlers fallskärmsjägare av Charles Whiting
Ghostman av Roger Hobbs
Den osynlige mannen från Salem av Christoffer Carlsson
Americanah av Chimamanda Ngozi Adichie
Fyrtio dagar utan skugga av Olivier Truc
Rött land, röd jord: En flickas uppväxt i Maos Kina av Ming Wang-Sonnerup
Etthundra mil av Jojo Moyes
Operation Oden av James Holland


4 kommentarer:

  1. Men vad kul här finns inget sådant.

    SvaraRadera
  2. Jeg har lest kataloger fra norske forlag de siste dagene, og finner så mye jeg ønsker å lese! Og nå har jeg laget meg en liste som skal leveres på biblioteket. Da er høsten full- booket!

    SvaraRadera
  3. Intressant hög det där :)

    SvaraRadera