måndag 24 augusti 2015

Tematrio - Sommarens minnesvärda

Jag har haft fullt upp idag och ändå hann jag inte med allt. Men nu är det kväll och det finns vissa saker som inte går att göra kvällstid (t ex telefonsamtal osv) och då är Lyrans Tematrio det perfekta sättet att avsluta dagen på.
Idag undrar Lyran om inte sommaren är slut nu och tycker därför att det är dags att summera sommaren. Hon uppmanar

Berätta om sommarens tre bästa läsupplevelser!

-----------------------


Jag har haft tur det här året med att hitta böcker som jag verkligen tycker om och den här sommaren var inget undantag. De här tre är de böcker som jag nog ganska säkert kommer att läsa om så småningom just för att jag tyckte så mycket om dem. (OBS! Boktiteln är länkad till recensionen där det finns mer info om boken)




Besked från Berlin av Otto de Kat
Fick mig att verkligen bli intresserad av den här författaren så nu måste jag skaffa även de böcker av honom som ännu inte översatts till svenska.








Los Peregrinos av Cecilia Samartin
Jag är väldigt förtjust i latinamerikianska författare och den latinamerikanska berättarstilen. Los Peregrinos är sista delen i en trilogi som jag bara älskar









I mjölnarens spår av Stina Nilsson Bassell
En mycket speciell bok, inte minst för författarens sätt att berätta.










19 kommentarer:

  1. Besked från Berlin får jag nog ta och klicka hem

    SvaraRadera
  2. Spännande - känner inte till någon av dessa tre. Trilogin av Cecilia Samartin blev jag verkligen lockad av att läsa nu - tack för tips! :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag är stormförtjust i alla Samartins böcker!

      Radera
  3. spännande! de Kat och Nilsson Bassell har jag aldrig hört talas om!

    SvaraRadera
  4. Känner mig riktigt lockad av triologin som avslutas med Los Peregrionos. Har inte läst så mycket latinamerikanskt men det jag läst har jag verkligen gillat!

    SvaraRadera
  5. Los Peregrinos hoppas jag få läsa ganska snart, jag har dock La Peregrina kvar först :)

    SvaraRadera
  6. Du har verkligen gjort mig intresserad av att läsa Cecilia Samartin :)

    SvaraRadera
  7. Kul med tre för mig okända titlar!

    SvaraRadera
  8. Besked från Berlin vill jag läsa.

    SvaraRadera
  9. Intressant trio! de Kat kände jag inte till, det låter som ett spännande tips.

    SvaraRadera
  10. Har inte läst någon av böckerna i din trio.

    SvaraRadera
  11. Har inte läst någon av böckerna i din trio. Men de verkar alla intressanta.

    SvaraRadera
  12. Tre nya tips till mig - tack för det!

    SvaraRadera
  13. Okänd trio för mig. Kul med "nya" böcker!

    SvaraRadera
  14. Samartin blir jag nyfiken på, har läst ett underväldigande antal sydamerikanska författare.

    SvaraRadera
  15. Jag har inte läst något av Samartin, men det är en författare som jag verkligen vill läsa något av :) Tack för tips!

    SvaraRadera