söndag 22 november 2015

En smakebit på søndag - Döden som diktator

Det känns som att veckorna bara flyger iväg - det var sommar alldeles nyligen och nu är vi snart inne i december. Och nu börjar det bli kallt ute också. Vi var ute på en shoppingtur på lördagen och det kändes ordentligt att vintern nu står för dörren.
Söndagen börjar med En smakebit på søndag som anordnas av Flukten fra virkeligheten. Det går ut på att man ska bjuda på en smakbit från boken man läser och det finns bara en regel = no spoilers!

-------------------



Min smakbit kommer från sid 293 i Döden som diktator av Mark Greaney (OBS! Titeln är länkad till förlagets sida där det finns mer info om boken)



"General Ri brukade inte detaljstyra sin organisation. För tillfället hade han mer än ett hundra olika operationer igång världen över och de leddes, mer eller mindre, av hans medarbetare. Det handlade om förfalskning av varor, knarksmuggling, vapenförsäljning till Syrien, Irak och Östafrika samt vapenköp från Iran och Pakistan. Och kidnappningar i Japan och Sydkorea. En av operationerna, med kodnamnet Brandyxa, syftade till att mörda USA:s president under hans nära förestående besök i Mexico City. Av säkerhetsskäl kunde Ri inte blanda sig i operation Brandyxa mer än han redan gjort; det gällde att till varje pris undvika att lämna spår som ledde tillbaka till Nordkorea."


21 kommentarer:

  1. Jag har inte läst många Tom Clancy-böcker, bara en faktiskt men den gillade jag. Om jag ska läsa dem så håller jag mig nog i alla fall till de han skrev själv :)

    SvaraRadera
  2. Tack för smakbit! Tom Clancy har jag inte läst något av, har dock såklart sett filmatiseringen av Jakten på röd oktober med Sean Connery... ;)

    SvaraRadera
  3. Det låter som det är mycket politik i denna deckare då är det nog inget för mig.
    Tack för smakebiten.

    SvaraRadera
  4. Jag har faktiskt aldrig läst något av Tom Clancy, men har förmodligen sett flera av hans böcker filmatiserade. Tack för smakbiten!

    SvaraRadera
  5. Jeg tror ikke jeg har lest noen bøker av Tom Clancy, selv om navnet hans har vært kjent for meg lenge. Takk for smakebit! God søndag til deg :)

    SvaraRadera
  6. Tack för smakbiten. Verkligen länge sedan jag läste något av Tom Clancy.

    SvaraRadera
  7. Jeg har lest et par Clansy bøker og synes de er fine. Ha en fin søndag!

    SvaraRadera
  8. Låter som en spännande bok! Trevlig söndag :)

    SvaraRadera
  9. Författare som är känd för mig men som jag ännu inte läst något av :)
    Tack för smakbiten!

    SvaraRadera
  10. har sett filmatiseringar av Clancys böcker. den här skulle jag vilja läsa. tsck för smakebiten!

    SvaraRadera
  11. Jag har läst några Tom Clancy-böcker och jag kommer säkert att läsa även denna framöver.

    SvaraRadera
  12. Tack för smakbiten. Låter som en spännande bok

    SvaraRadera
  13. Känner igen det där i att veckorna bara flyger iväg :) Tom Clancy är en författare som jag är intresserad av att läsa något av. Trevlig kväll!

    SvaraRadera
  14. Jag hde en studiekompis som dåförtiden tyckte att Tom Clancy var en mycket bra författare.

    SvaraRadera
  15. Jag hoppas på lite snö snart men det verkar inte bli så snart. Tack för smakbiten

    SvaraRadera
  16. Tack för spännande smakbit! Jag har sett flera filmatiseringar men inte läst något av Tom Clancy ännu.

    SvaraRadera