onsdag 4 november 2015

Målarbok - Magisk mandala

Titel: Magisk mandala
Förlag: Pagina förlag
Antal sidor: 88
Tryck: Dubbelsidigt










Den här boken var jag så sugen på och vid ett tillfälle när min man och jag var ute och handlade såå visade jag den för honom. Så en dag hade han med sig den här boken som en överraskningspresent till mig.Och det här var en målarbok jag var bara tvungen att prova direkt.

Svårighetsgraden pendlar mellan ganska pilligt och sanslöst pilligt...och det är kul. Jag har provat hittills med träfärgpennor, akvarellpennor, gelepennor och Fineliners och alla har funkat och har inte blött igenom. Markers/tusch har jag inte provat men de går nog inte att använda ändå med tanke på hur små detaljer det är man ska måla




Det jag gillar speciellt är att vissa av sidorna är inverterade, dvs bakgrunden är svart och mönstret är vitt. Svart är ju så förlåtande - allt ser supersnyggt ut för hamnar man utanför linjerna så syns det ändå inte mot den svarta bakgrunden. De enda negativa delarna för mig är att det är dubbelsidig tryck men så länge pennan man använder inte blöder igenom så är ju inte det ett stort problem och så är det det här med att sidorna inte går att riva loss (finns ingen perforering) - när man kommit en bit in i boken så är det såklart inte helt lätt att få boken att ligga plant mot underlaget. Eftersom det inte finns bilder i den som sträcker sig över hela uppslaget så skulle det förenkla om man kunde riva loss bladet man jobbar med.

Men de vanliga svartvita sidorna är inte fy skam de heller, trots att de är väldigt detaljerade så är de ändå relativt enkla att måla så länge man har en penna med tillräckligt smal spets (dvs gele, fineliner eller väldigt spetsig träfärgpenna)






Jag har hittills hunnit färglägga några av bilderna och jag tycker den här är superkul att hålla på med!

Magisk mandala finns att köpa hos t ex








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar