onsdag 2 december 2015

#bokhorajulutmaning dag 2
















Helt otroligt att det redan är december...och att det bara är knappt en månad kvar till jul!

Dags för dag två i Bokhoras julutmaning

2. Bästa [barn]boken med jultema

För mig finns bara en bok som kan komma ifråga och den fungerar nog både för barn och vuxna




En julsaga av Charles Dickens

Ebenizer Scrooge i någon form är ett måste varje år. Jag har läst boken ett antal gånger och sett den på tv och på teater.










Men så kom jag på att det faktiskt finns en bok till som är ett måste och den köpte jag faktiskt i år till oss



Tomtar av Will Huygen & Rien Poortvliet
Den finns också som tecknad film och jag älskar speciellt den ryska tomten som dricker tomtebrus och blir smått "brusig" av det...






Bokhoras julutmaning med ett inlägg om dagen fram till nyårsafton.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar