fredag 18 december 2015

Helgläsning

Så är helgen här och den kom så snabbt att jag var t o m tvungen att fråga min man om det var fredag idag eftersom jag på något sätt tappat räkningen på dagarna. Idag var vi och handlade det mesta av julmaten och nu ska det lagas julmat den här helgen. En jul utan kålrotslåda och morotslåda är helt otänkbart för oss så imorgon sätter vi igång med dem. Och i år fick min man tag på den rätta sylten så då ska vi också baka något som heter "julstjärnor" som vi kan ha till fikat efter middagen.

Alltså är det lite osäkert hur mycket jag hinner läsa den här helgen men läsa ska jag nog i vilket fall som helst, och då blir det






Kedja - kvinnoliv i fem sekler av Margareta Sarri
(har jag redan börjat på)













Mary av Aris Fioretos







Sen får man se om jag hinner med nånting mer, men det är nånting som jag inte vågar räkna med.







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar