tisdag 29 december 2015

Lemmy är borta!

Brorsan och jag satt uppe inatt när beskedet kom om att en av rockvärldens största, Lemmy Kilmister, avlidit! Bådas vår första tanke var faktiskt att nu måste vi leta rätt på Lemmys bok och läsa om den. Och jag tror faktiskt att även de som kanske inte lyssnar/lyssnat på Lemmys/Motörheads musik kan uppskatta den. Visst handlar det om röjarlivet som rockstjärnor lever men samtidigt lyser hans självdistans igenom och han kan skratta åt sig själv! Det var en sträckläsningsbok för mig och det är sällan jag skrattat så mycket när jag läst en bok.
För mig är det nu en omläsning som gäller och därefter kommer en recension av boken här på bloggen.
Läs White Line Fever!



1 kommentar:

  1. Tråkigt, ska bli intressant att läsa din recension. Jag har taggat dig. http://eggetbok.blogspot.se/2015/12/nyarsloftestag.html

    SvaraRadera