fredag 4 december 2015

Månadssammanfattning - november 2015





Månadssammanfattning - November 2015

Antal lästa böcker: 9
Antal lästa noveller:1
Antal häften:0
Totalt antal sidor: 3716
Inbundet: 7
Kartonnage: 0
Danskt band: 0
Häftad:1
Storpocket:0
Pocket: 1
Excess: 0
E-bok: 1
Lästa rec.ex: 9
Lästa hyllvärmare: 0
Köpt: 1
Fått: 8

Böckerna jag läst i november är

Ljuset vi inte ser - Anthony Doerr 
Friheten - Amalia Vilde 
Gudar & monster - Laini Taylor 
Från ABBA till munkarna i Laos - Ewa Wigenheim 
Döden som diktator - Mark Greaney 
Bli som folk - Stina Stoor 
Allt som glimmar - Terese Marvelin 
Glaskroppar - Erik Axl Sund 
Hälsning från de döda - Stuart MacBride 
Tillbaka till Hope River - Patricia Harman 



November visade sig bli sämsta månaden i mannaminne för mig när det gäller läsning. Jag funderade lite på det där och tror att det kanske berodde på mängden tegelstenar den här månaden. Eftersom så många av böckerna var på 600-800 sidor så kunde fick jag inte till samma variation som jag brukar få och läste då långsammare än vanligt. Någonting annat kan jag inte tänka eftersom jag ändå var lika lässugen som jag brukar vara.
Det ska bli intressant att se hur det blir i december, speciellt med tanke på att jag börjat månaden med en lite tyngre och långsammare fackbok och ska sedan gå vidare med ett par böcker på drygt 400 sidor var. Men jag lär inte bara läsa tyngre eller tjocka böcker i december utan hoppas på att också kunna ta mig an lite böcker som bara är underhållande och som inte är alltför krävande. I december går ju en del tid åt till att fixa inför julen, dvs laga julmat, städa, osv osv.





2 kommentarer:

  1. För många tegelstenar på för kort tid är inte bra, man måste på något sätt känna att man kommer vidare :)

    SvaraRadera
  2. Men en härlig hög läste du ändå :)

    SvaraRadera