måndag 7 december 2015

Tematrio - Citat, aforismer, klurigheter

Lyran tycker att en del människor alltid verkar ha ett bra citat som passar i olika sammanhang men att hon själv alltid glömmer sånt så fort hon läst klart. Så Tematriot den här gången handlar om citat, aforismer och klurigheter och Lyran uppmanar

Berätta om tre bra citat (o s v) vi kan använda i olika sammanhang!

----------------------

Jag har ett minne som en guldfisk när det gäller bra citat och, precis som Lyran, glömmer så fort jag vänt sida.  Jag kan tänka "Det dör var bra sagt, det måste jag komma ihåg!" och 30 sek senare har jag glömt vad det var. Alltså har jag slutat att ens försöka och förlitar mig på Internet om jag någon gång skulle behöva ta fram något citat, som t ex nu.


1. Bättre att tiga och tas för en narr än tala och undanröja varje tvivel
(Abraham Lincoln)

2. Där man bränner böcker bränner man till slut också människor
(Heinrich Heine)

3. Inget är omöjligt. Det omöjliga tar bara lite längre tid.
(Winston Churchill)














7 kommentarer: